tisdag 8 juli 2008

Blä!

Maken har förmågan att ibland säga "jaha det är nog PMS igen" när jag överreagerar på något. Rätt ofta har han fel men de där gångerna när han har rätt blir han väldigt stöddig.

Jaha, nu är det PMS igen.....trodde han igår när jag kastade kuddar på honom. Jaha, det visade sig ju vara helt rätt. Fast vad maken inte förstår fast jag har förklarat det för honom massor av gånger är att allt det där som jag känner när mina hormoner härjar ju faktiskt känns mycket starkare då - MEN det betyder ju inte att de där känslorna inte finns även utan PMS. Det är bara det att när hormonerna inte är i obalans så håller jag de där känslorna mer för mig själv och kastar inte kuddar på honom.

Men jaha nu kommer han att tänka att det där med romantiken var ju bara något som jag saknade därför att jag hade PMS och inte för att jag saknar det resten av månaden också. Suck.

Inga kommentarer: