fredag 25 juli 2008

Allt jag har är "little"

Maken har för vana att referera till alla mina saker som små. "your little purse", "your little hairband", "your little spatula". Nej, det är fullt normalstora grejer allting. Men i makens ögon så är jag "little" eftersom jag är kort och bara når honom till bröstkorgen ungefär - och därför är alla grejer som jag äger och handskas med också "little" även om det kan låta lite absurbt med "your little deepfryer" när jag drar fram den stora fritösen...

Jag får kanske börja kalla honom "my little husband"? Det där ska jag nog ta och prova nån gång, hehe.

Men jo jag är kortväxt vilket om inte annat märks på pallen i köket som jag alltid har stående för att kunna nå upp till de två översta hyllorna i köksskåpen. Jag önskar förresten att köksbänkarna inte var så höga här och att skåpen hängde lite lägre. Hemma i Sverige hade jag inga problem med det där men i vårt hus så är bänkarna och spisen definitivt för höga egentligen. Det märks inte när jag sysslar med vanlig matlagning men däremot tar jag bort bunken till köksbordet om jag ska vispa en längre stund eftersom armarna blir rätt trötta efter en stund när bänken som bunken står på för är för hög.

Förresten passar den där pallen väldigt bra ibland när maken kommer hem från jobb och kommer in i köket för att ge mig en kram där jag står vid spisen och lagar mat. Då kan man ställa sig på den där pallen och känna sig lika lång som maken och kramas lite extra hårt en stund. Jo, jag gillar verkligen "my little step stool".

Inga kommentarer: