tisdag 3 juni 2008

Vem är du helst naken inför?

Apropå Mullvaden så hade jag och maken en diskussion om nakenhet. Ett av uppdragen som en deltagare fick i ett gammalt avsnitt var att bli porträtterad naken. Vi började diskutera om vi skulle ha ställt upp på det eller inte.

Vi kom båda fram till att för väldigt mycket pengar skulle vi åtminstone tänka på saken. Men jag hävdade att det skulle krävas att konstnären var väldigt ful och helst en kvinna för att jag skulle kunna göra det. Maken däremot föredrog att konstnären var en vacker kvinna. Han berättade dessutom om en vän till honom som när han skulle göra en fullständig läkarundersökning letade reda på den mest attraktiva kvinnliga läkare han kunde.

Jag önskar att jag hade ett mer manligt självförtroende. Det verkar som om killar alltid är mer benägna till att titta sig i spegeln och hitta fördelar medan vi kvinnor hittar nackdelar. Jag resonerar som så att om en konstnär är ful så kan han eller hon åtminstone inte rynka på näsan åt mitt utseende. Men maken är alltså fullt trygg med att visa upp sin ganska vardagliga lekamen inför en skitsnygg tjej.

Jag hoppas att vi inte en dag får ett erbjudande om att få en miljon dollar för att målas av nakna för jag är inte så övertygad om att maken skulle förstå om jag tackade nej.

Inga kommentarer: