tisdag 3 juni 2008

Mullvaden - The Mole

Igår kväll var det säsongspremiär av The Mole (Mullvaden) något som jag sett fram emot i ett par veckor nu. Under tiden som jag väntat på premiären har jag lyckats att få även maken att intressera sig för serien eftersom jag under vänteperioden har lyckats hitta ett par säsonger av gamla avsnitt på youtube.

Så maken har fått höra mycket av mina spekulationer kring olika deltagares beteenden och sett min lista över misstänkta deltagare i en veckas tid nu. Jag älskar mysterier! Beviset på att maken också blivit riktigt involverad kom igår när vi båda satte oss ner i soffan och maken beväpnade sig med papper och penna. Han kan nog bli ännu mer besatt än jag har jag en känsla av. Han har tagit fasta på att man under tidigare säsonger har gett ut ledtrådar speciellt riktade till tittarna. Så han noterar allt han tror kan vara viktigt. "Titta nu är han i bild när de pratar om mullvaden!", "är det inte lite misstänkt att en deltagare har en pälsboa kring halsen?". Han lyckas fylla en hel sida med anteckningar medan jag själv bara noterar ett par saker.

Eftersom jag alltid älskat att läsa deckare så är det här en serie som verkligen passar mig. Så nära Agatha Christie som man kan komma i en reality show. Fast hittills har jag aldrig lyckats identifiera mullvaden. Han/hon har alltid varit med på min lista över starkt misstänkta men i slutänden har jag ändå alltid valt en annan deltagare. Det är kanske tur att jag inte arbetar som detektiv i verkliga livet. Hmm kanske maken kommer att lösa mysteriet den här gången? Vi ser båda med spänning fram emot fortsättningen!

Inga kommentarer: