fredag 30 maj 2008

The swedish bikini team

Snabbt försöker jag klicka bort artikeln från aftonbladet . Men det är försent - min man har redan sett bilden av de söta flickorna i sina svenska bikinis. "The swedish bikini Team" utbrister han triumferande och beordrar mig att klicka tillbaks till artikeln.

Just det där med the swedish bikinteam är ett internt skämt han och jag har haft sen vi gifte oss. Han har envist hävdat att han hört talas om ett sånt lag och jag har lika envist hävdat att såna dumma tävlingar ägnar vi inte oss åt i Sverige. Nu är han alltså skadeglad när han betraktar bilden av skönheterna.

















Nu handlar ju inte artikeln om ett svenskt bikinilag. Men maken lyssnar hänfört när jag motvilligt berättar att de här unga tjejerna ska ha sin alldeles egen realityshow här i USA till hösten. Maken nickar nöjt och menar att den måste vi ju se. Men jag tittar på bilden och jag har ju sett så många reality shows innan och mina fördomar säger mig att de där tjejerna kommer att supa, bråka och flörta vilt precis som i alla andra såna shower. I artikeln drar man paralleller till både Playboy och Big Brother. Suck.

Jag tänker verkligen inte påminna maken i höst om det här programmet. Om jag har tur glömmer han alltihopa. Jag tittar på bilden igen och noterar att den enda brunetten har de gömt längst bak på bilden. Slår vad om att hon kommer att ha blonderat håret snart för att passa in på den svenska vackra stereotypen.

Min man ler triumferande igen. "See I told you there was a swedish bikini team!" Bah, tack ska ni ha tjejer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Vill bara säga, att det finns på riktigt, The Swedish Bikini Team, Men de är inte de här! Det går inte ens att jämföra. The Swedish Bikini Team är baserat på en ölreklam frå 89 med kanadensiska tjejer i blonda peruker. 1999 skapades ett riktigt svenskt team som har gjort kalendrar, erövrat USA i TV, Radio och sen 2002 haft krogshowar och visningar runt om i sverige. Men detta ska absolut inte jämföras! Se www.theswedishbikiniteam.se för mer info.. MVH Ella Ströman

Sara sa...

Det är förmodligen den sidan min man hittade när han häromdagen googlade om det. Jag hade ingen aning om hur det hela startade så tack för historiken :)