tisdag 16 september 2008

Äntligen!

Golvläggarna håller på med de sista slutdetaljerna och köksgolvet kommer att vara klart om en liten stund. Vad skönt det ska bli att få ställa tillbaks alla grejerna på sin vanliga plats. Katten har varje morgon förvirrat följt efter mig till matskålarna i källaren istället för att som vanligt få sin mat serverad i köket. Hon har skräckslaget gjort sig osynlig varje gång golvläggarna har varit här. Hon, liksom jag kommer säkerligen att pusta ut när de här killarna är färdiga.

Nja, pusta ut förresten.....det ligger ett lager av damm på nästan varenda pinal i huset efter det här projektet. Jag har massvis av städjobb framför mig så jag får väl pusta ut ordentligt imorgon istället. Men lugnt och tyst kommer det att bli i alla fall!

Golvet ser mycket bättre ut än vad jag hade sett framför mig när vi beställde det. Det är svårt det där att i sin hjärna skapa sig en helhetsbild av hur det kommer att bli när allt man har att titta på är en liten ruta med golv i affären. Men jodå det blev bra! Puh!

En nackdel med hela projektet är att jag nu aldrig kommer att få något trägolv i vardagsrummet för maken blev lite rädd för att ge sig in i framtida golvprojekt efter upptäckten att hallgolvet var så ojämnt. Så vardagsrumsmattan kommer nog att få ligga där i många, många år utan att vi vågar ta bort den och se efter hur det står till med golvet där under.

Inga kommentarer: