söndag 14 september 2008

En någorlunda tyst söndag!

American Football säsongen har startat och maken tillbringar det mesta av söndagen framför TV:n. Just idag så är det något fel på ljudet så alla kommentatorer är nertystade. Skönt! Så här borde det alltid vara tycker jag. De vanliga ljuden från spelet är inte alls lika irriterande som alla dessa kommentatorer.

Idag kan maken inte höja ljudvolymen och gå och sätta sig vid sin dator utan han tvingas sitta framför TV:n för att följa matchen. Jag slipper höra alla dessa ivriga kommentatorer skrika högljutt varje gång en spelare närmar sig mål. Härligt!

Fast det är väl för mycket att hoppas på att även nästa söndag kommer att vara lika tyst. Men jag passar på och njuter idag när makens match är lugn och tyst. Jag slipper sitta med hörlurar på och titta på svensk TV. Jag slipper marchera fram till TV:n för att sänka volymen till en uthärdlig nivå. Jag slipper ta en huvudvärkstablett framåt kvällen för att allt detta skrikande plågar mina öron hela dagen.

Inga kommentarer: